måndag 1 december 2014

NNNOPE!

Så jag var i Ullared häromveckan. Underbara härliga Gekås där man alltid strosar runt alldeles för många timmar och köper alldeles för mycket onödigheter som man inte ens vill ha.
Vi var där främst för att köpa julklappar och annat smått och gott, och eftersom vi är där så ofta brukar vi allt som oftast bara fylla på godisförrådet och kanske slänga ner någon leksak, klosax eller annat smått. Men nu hittade vi något jag letat länge efter, nämligen en billig, bra reflexväst! Och i perfekt storlek också. Glatt drog jag fram den ur påsen dagen efter och satte på den på en överlycklig Brun hund.

Reaktion? NNNOPE!
Låg och ängslig blev han och såg mest ut som att den den läskiga äckliga gulgröna tygbiten skulle äta upp honom utifrån och in.
Jaha.. Nu då?
"Om du kommer fåru goodis!!" provade jag och tog fram ett par jättegoda godisbitar.
"Tjohoo godis!" svarade Brownie för att förbereda sig på att glädjeskutta fram de få meterna till min godishand.
"Men du, vänta  lite nu.. NNOPE!" sa han tvärt och körde tassarna i backen nästan så att gruset yrde.
Ahaja.

Tycker att detta är väldigt tokigt, för ett par år sedan bar han med glädje olika "accessoartröjor" medan han nu tvärvägrar att gå ens ett steg med detta hemska gula tygstycke. Dessutom kommer han att behöva ett värmetäcke då jag har märkt att han har börjat frysa mycket. Vi vill ju inte gå miste om en massa utomhusvistelse..

Någon som har någon idé om hur jag kan  få honom att acceptera västen?

NNOPE. Detta går inte för sig. Inte alls serru.

Men för tre år sedan var det inte alls något tokigt med att ha tröja på sig.


1 kommentar:

  1. Testa korta av västen baktill så spännet under magen hamnar längre fram.

    Känner en dvärgpudel som hade en likadan väst som gjorde att han vägrade gå. Nu är den några cm kortare och han bryr sig inte längre. Han bär ändå längre tröjor utan problem.

    SvaraRadera